onsdag 24. august 2011

Må jo skrive litt om mitt nye kosthold!!

Supermegaultravoldsomt skeptisk som jeg er til alle mulige slankekurer, så har jeg allikevel klart å la meg inspirere etter å ha lest om "low carb high fat"-kostholdet.
IKKE fanatsik, eller på noen måte motstander av f.eks grønnsaker og sånn. Men jeg har den siste måneden kuttet ut sukker og spist minimalt med karbohydrater og faktisk gått ned 4 kg!!! Sååå stolt!!!
Ingen kur som man skulle sulte seg igjennom var noe for meg. KAN IKKE FORDRA å være sulten!!- og det slipper jeg med LCHF!
Trodde OVERHODE ikke at jeg skulle klare å kutte ut sjokolade! Men etter et par uker med frustrasjon over hva jeg skulle bytte ut sjokolade, brød, knekkebrød, poteter, ris og pasta med, så fant jeg løsninger som fungerer. Kveldskos/fest har jeg funnet i jordbær, bringebær, blåbær og vaniljekesam som jeg også river mørk sjokolade over(gjerne 86%kakao) Og internett bugner av LCHF oppskrifter :)
MEN; grunnen til at jeg måtte skrive litt om dette her på Lykkedrypp, er at jeg faktisk i dag klarte å lage min egen brød-oppskrift som jeg er veeeeldig fornøyd med!! Og man blir så fort mett av det! Måtte bare dele det med noen :-)



LCHF brød:

Lavkarbo brød
4 egg
1/2 boks (ca 1,5 dl)kesam
3 ss olje
1 ss bakepulver
1/2 ts salt
50g linfrø
60g kruskakli..
50g sesamfrø
50g solsikkefrø
2 dl fløte
2 ss fiberhusk
2 ts sukrin

Pisk eggene lett sammen, og ha i alt det andre litt og litt. Det blir en løs deig/røre.
Jeg klippet til litt matpapir og la det ned i brødformen først, og helte deigen/røren oppi. (Slapp å smøre formen og risikere å skjære ut...)
Brødet stekte på 175 grader i varmluft i 30 minutter.
Det holder seg godt uten å ligge i plastpose. La det heller stå fremme:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar