fredag 26. august 2011

LCHF brownie, mmmm

Min egenkomponerte lavkarbo-brownie <3


Jeg har prøvd meg litt frem etter å ha lest og prøvd andres brownie-oppskrifter og funnet en jeg liker.
Her er den:

120 gr meieri smør 
2 egg
4 ss kakao 
2 ss sterk kaffe 
2 ss fiberhusk(helsekosten, Life har det)
65 gr mørk sjokolade 70 %
3 ss sukrin(helsekost, evt mega)
1 dl peanøtter uten salt.

Rør egg og sukrin sammen før du har i alle tørre ingredienser.

Hakk opp sjokoladen i småbiter, rør det inn sammen med den varme kaffen. Smelt smøret, rør det inn.
Halvparten av peanøttene røres inn og halvparten strøs oppå før steking.
Stek kaken midt i ovnen på 170 grader i 20 min.
Jeg legger bakepapir i en rund (20 cm i dm) ildfast form og heller røren oppi.
Kaken bør kjøles ned i kjøleskap etter steking.

Dersom du deler kaken i 8 biter vil hver bit inneholde ca 6 gram karbo.
Håper du liker den <3




4 kommentarer:

  1. Det så utrolig godt ut.Flink du Lise:)

    SvarSlett
  2. Takk snuppa <3 Den er bedre med sukker, men helt klart et alterativ når man prøver å være flink :)

    SvarSlett
  3. Det så godt ut! Glutenfritt og :) koselig blogg du har! Klem Elise

    SvarSlett
  4. Tusen takk:) Måtte titte innom din også, og den var kjempefin. Vi driver i rehabiliteringsbransjen begge to ser jeg :)Gammel gård, liker gamle møbler osv:) Morro:)

    SvarSlett