torsdag 26. januar 2012

Tanker om ekte kjærlighet


Å elske sine beste venner er ikke vanskelig! -Å elske de som elsker meg er heller ikke så vanskelig... å elske de som gjør godt mot andre, setter andre foran seg selv- ikke noe problem... Men hva med alle de andre?  De som er egoistiske? De som sårer meg? De som skader andre?
Kanskje noen tenker at de fortjener jo ikke å bli elsket! De kan skylde seg selv!!

Men hva med deg og meg da? Feiler vi aldri? Sårer vi aldri noen? Har vi aldri vært egoistiske?
Er det egentlig noen igjen som fortjener å bli elsket? Og om det er det-Hva om DE feiler en dag? Vender vi dem ryggen da?
Ekte kjærlighet elsker på TROSS av og ikke på GRUNN av. Tror jeg kan fortelle meg selv dette daglig.

Barna mine f.eks. Om jeg er aldri så sint og skuffet over dem enkelte ganger, så slutter jeg ALDRI å elske dem.
Min mamma sluttet aldri å elske meg på tross av.
OG HELDIGVIS!! Gud ELSKER oss ubetinget, BETINGELSESLØST, uendelig høyt! Vi snubler, faller og detter hver eneste dag, men Han kan reise oss opp igjen og hjelpe oss videre. Det er kjærlighet det!
Bibelen sier: Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Det er noe å tenke på.... 
Og vet du hva? Jeg tror det er mange mennesker der ute med fryktelig tung bagasje som kanskje aldri før har blitt elsket...Tvert om, kanskje opplevd hatet på sitt verste helt fra de var små barn; hvilket utgangspunkt har de for å elske oss andre? Nei- det er disse som mer enn noen trenger at du og jeg elsker dem BETINGELSESLØST! Først når man har fått kjærlighet kan man gi den videre tror jeg :)

4 kommentarer:

  1. Så bra skrevet.
    Uten kjærlighet, hva har vi da?
    Heldige er vi som får oppleve Guds kjærlighet hver dag, vi trenger bare ta imot.
    Og så kan jo vi dele det videre med andre rundt oss.

    Merker dette tydelig på jobben også, og hjemme så klart. Hva et vennlig smil, ett fang, en klem gjør med barna. jeg sier også til dem at de er verdifulle, og det er herlig å se det gnistre ekstra i øynene deres.

    Ha en fin dag.

    STOR klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Du har en viktig jobb du <3 Tenk hvilken mulighet! Hver dag kan vi få være kanaler fra Gud og videre til de rundt oss <3 "Låt oss skuta världen sönder och samman med kjärlek"-Bengt Wedermalm

      Slett
  2. Takk for at du delte dette! :) Nydelig skrevet. Også er det så sant, - ekte kjærlighet er å elske på tross av, ikke på grunn av :) Og Guds kjærlighet, den er fantastisk. Mye større enn vi kan fatte noengang! Ha en velsignet helg! klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk for oppmuntrende ord Spirea <3 Ha en velsignet uke <3

    SvarSlett